Yükleniyor..

Elektronik sigara sektöründeki yeni hareketler

Kolayca unutulabilir, ancak modern elektronik sigaralar 20 yıldan daha az bir süredir ortada olan göreceli olarak yeni bir buluş. Bu kısa süre içerisinde elektronik sigara endüstrisi yalnızca aşırı derecede değerli bir şeye değil, aynı zamanda oldukça etkili bir şeye dönüştü. Diğer taraftan Big Tobacco şirketleri devamlı olarak azalan ve tarihin en düşük sigara kullanım oranları ile karşı karşıya. Bu iki trende bakarak, çok sayıda Big Tobacco şirketinin şu anda bağımsız elektronik sigara endüstrisi ile rekabet edecek elektronik cihazlar satması veya geliştirmesi şaşırtıcı değil. İşin aslı, British American Tobacco (BAT) geçenlerde pazarlama çalışmalarının oldukça tartışmalı olduğu Yeni Zelanda’da “Vype” isimli cihazını tanıttı.

Ancak olay yalnızca bu münferit olaydan çok daha fazlası. Son trendlere bakıldığında ve kapalı kapılar ardındaki anlaşmalar göz önüne alındığındaBig Tobacco şirketlerinin hedefinin piyasayı kontrol etmek olduğu açık bir şekilde görülüyor. Günümüzde büyük elektronik sigara şirketlerinin çoğu, hemen hemen tüm dünyaya yayılan sigara markalarına sahip çok sayıda büyük şirketin aksine bağımsız şirketlerdir. Bunun değişmesi halinde, zarar azaltımı ve sigara bıraktırma konularında elektronik sigaranın uzun dönemdeki değeri konusunda çoğu birey endişeye kapılacaktır.

Son İşaretler

BAT geçtiğimiz günlerde Yeni Zelanda’da Vype iSwitch cihazını tanıttı. Sonrasında çoğu ebeveynin ve kanun koyucunun, sosyal medyada etkili kişilerin bu ürünlerin reklamlarını yapmasına karşı çıkmasıyla birlikte şirketin ilk tartışmayla karşı karşıya kalması çok uzun sürmedi. Hatta bazıları, bu hareketi zamanında Big Tobacco şirketlerinin sigarayı içinde çocukların da yer aldığı büyük kitlelere tanıtmak için spor yıldızlarını kullanması ile bir tuttu. Bu reklamlar ile birlikte BAT’nun gençleri kendi ürünlerini kullanmaya teşvik ettiği konusunda ebeveynler ve kanun koyucular hemfikir. “Vype” sayesinde başarı gösteren bu reklamlar kendi başlarına gayet zararsız olsa da, bazıları faydaları kanıtlamak için gösterilen bu gönülsüz çabaların açık bir şekilde sahte olduğunu düşünüyor. Reklamların genellikle tek seferlik yapılması ve insanların sigarayı gerçekten bırakmasına yardım ettiğini gösteren hiçbir kanıtın desteklenmemesi bu düşünceyi kuvvetlendiriyor.

Bir şey kesin ki, bu BAT’nun e-sigara piyasasına ilk girişi değil. Aslında, piyasaya sundukları Glo isimli cihaz gerçekten de Japonya’da birkaç yıl başarılı olmuştu. Maalesef, sorunun ilk göstergesi olarak, Vype’ı geliştirmek adına Glo üretiminden vazgeçtiler. Bazıları bunun doğru hareket olduğunu savunurken, bazıları da bunu markanın ürünlerine veya müşteri tabanına sadık olmadığının bir göstergesi olarak algılıyor. Hangi düşüncede olduğunuzdan bağımsız olarak, bu noktada iki şey çok açık. BAT çaresiz bir şekilde başarılı bir elektronik sigara istiyor ve bunu saklama konusunda kötüler.

Piyasadaki Trend

Eğer yalnızca BAT bu iş ile ilgilenseydi bu elektronik sigara endüstrisi için büyük bir problem olmazdı. Ancak işin gerçeği çoğu Big Tobacco şirketi sigaradan elektronik sigaraya geçmek için kendi planlarını uyguluyor. Bunun abartı olduğunu düşünmeyin, çünkü Philip Morris International’ın da hiç sigara satmadıkları bir gelecek için planlar yaptığı kayıtlara geçti. Ayrıca, sigara dumanı ile e-likit buharı arasındaki farkları ortaya çıkarmayı hedefleyen, kâr amacı gütmeyen bir araştırma şirketine on yıldan uzun bir süre için 80 milyon dolar taahhüt ettiler.

Atlanılmaması gereken diğer bir gelişme olarak Altria, günümüzde oldukça popüler olan Juul markasının sahibi olan şirketin hisselerinin 35%’ini 12.8 milyon dolar karşılığında alacağı anlaşmanın sonuca vardığını açıkladı. Bu anlaşma ile birçok tartışma ortaya çıktı, bunların çoğu bir Big Tobacco şirketinin sektöre girmesini e-sigara şirketlerinin zarar azaltımı ve sigarayı bıraktırma konularındaki kararlılıkları açısından etik bulmuyor. Juul şu anda piyasa lideri olduğundan dolayı, sigara içme oranındaki düşüşe rağmen bu anlaşma Altria’ya sektörde kalmanın hızlı bir yolunu sunuyor.

Sonuç

Big Tobacco şirketlerinin elektronik sigara piyasasını kontrol etmek için plan yaptıkları aşikar. Günden güne kan kaybetmeleri dolayısıyla kârlılıklarını sürdürebilmek için planlar yapıyorlar. Kamu sağlığını düşünen herkesin yapması gereken şey ortalıkta gezinen yanlış bilgiler ile mücadele etmek, böylece herkes bugüne kadar sayısız insanın ölümüne sebep olan firmalara yeniden izin verecek miyiz diye kendilerine sorabilir. Eğer bu şirketlere izin verilirse, sigaraların daha fazla bağımlılık yapıcı ve daha tehlikeli hale gelmesine neden olan planlara öncelik verebilirler.

Ek Resimler

Bu içerik 04.02.2019 tarihinde yayınlandı ve toplam 12 kez okundu.

Yorumlar (0)

Bu içeriğe henüz hiç yorum yapılmadı !! İlk yorum yapan siz olun.
YENİ YORUM YAP

Yorum Yap

İşlemin sonucunu giriniz.

Benzer İçerikler